brownie.blo.gg

bloggpaus tills på Onsdag

Kategori: Allmänt

Vi ses då mina läsare!

Still don't feeling so well

Kategori: Allmänt

Ses imorgon!

Mår inge bra så bloggar imorgon

Kategori: Allmänt

Fan det blev shopping

Kategori: Nytt

Åkte till gymmet imorse men mitt gymkort har gått ut så istället blev det en shoppingrunda. Så mycket för att spara pengar.. Blir ni sugna på att se vad jag köpt? Visar upp den när jag är hemma! Det mesta gick ju i alla fall på mitt presentkort så.. Outlet äger ju en del.

Livin' young, wild and free

Kategori: Dikter

Beställt some new things

Kategori: Nytt

nu är det såhär va

Kategori: Allmänt

Nu har jag haft fullt upp med en massa saker så det blev riktigt dåligt bloggande. 
Idag tog jag min smiley & är grymt nöjd! Dock syns den inte när jag ler riktigt ännu med det kommer. Hur har eran dag varit? Min har varit bra förutom att jag måste plugga. Ush.. 
Men när jag är klar med det så får jag göra precis vad jag vill! 
Nog från mig slänger upp bilder på min facelook. 
 

Love life

Kategori: Allmänt

Vaknade upp av ett väldigt fint sms på min mosib. "Somna om, ingen teori.." Det kallar jag lycka! Den betyder att jag börjar 10.20. Så godnatt till er alla!

people help the people

Kategori: Allmänt


Hello folks

Kategori: Allmänt

 
Hejsan hoppsan allihopa! 
Hur mår ni? Jag mår bara bra! Fick nyss reda på att jag börjar jobba i Februari så hela jag är nu på topp. Jag ska strax klä på mig lite då jag måste in till stan och ta en spruta mot maiaria innan jag drar till afrikas kust. På Fredag ska jag dessutom ta en smiley ifall det inte blir några hinder med att resa bort hehe. Rätt så lycklig tjej måste jag påstå! Ikväll blir det lite om möblering här hemma och en kort dag för jag måste sova så jag inte blir sen imorgon bitti igen. Åååh hatar tidiga skoldagar. Men vad ska man göra? Allt för kunskap..

Här spelar vi piano

Kategori: Allmänt

Just myser jag och Lexi inne i ett utav våra pianorum. Lite piano och sång, njuta är allt man kan göra just nu. Efter skolan som sagt så ska jag på jobbintervju och sedan ta sprutan inför resan. Nervöst.. På Fredag ska jag fixa en ny piercing, så jävla nice!

Hjälp mig att välja

Kategori: Tips

Godismys

Kategori: Allmänt

Sova är nice

Kategori: Allmänt

Sitter just nu i mitt vardagsrum och tar det lite lugnt med min mor och Nadiya. Jag ska nog ta och fixa mina naglar innan jag går och lägger mig. Imorgon är en ny dag med nya tag. Idag har det varit en väldigt lugn dag då jag legat illamående hela dagen. Blir en kort dag då jag är halvt sjuk och börjar skolan runt 08.20 tiden. Ha er en bra kväll hörni!

Ge mig sommar typ nu

Kategori: Allmänt

Magic always comes with a price

Kategori: Dikter

How to lose a guy in 10 days

Kategori: Tips

Jag vaknade upp av illamåendet igen och nu har det inte blivit bättre.. Jag ligger i sängen och ser på denna underbara film. Man skrattar och gråter en massa varje gång hehe. Efteråt ska jag notera lite i min kalender då jag äntligen ska börja jobba igen! Idag blir det en heldel sömn. Mår jag bättre efter 3 så drar jag till gymmet eftersom jag vill köra hårt nu innan jag åker till Gambia! Kommer stå i shorts och solbrända ben i en sångstudio. *Happyface*
Se på filmen allihop! Den får 5/5 stjärnor!

you'll know what you lost

Kategori: Allmänt

Röda Rummet - Stop

Kategori: Allmänt

 
 
Hallå mates! 
Hoppas att videon inte blev alldeles för liten. Bra ljud i alla fall
Jag lovade så be my guests to enjoy the song. 

big time rush

Kategori: Allmänt

Lilla jag ligger hemma sjuk. Vaknade upp av ett otroligt illamående och ja, det börjar bli bättre. Vi detta tillfälle finns inget bättre än att ligga i sängen under ett varmt täcke, dricka te och kolla på Big Time Rush! 
Jag om någon älska Disney so don't laugh
Hade mig en liten blogg paus under helgen då jag haft en del att göra. Men nu är jag tillbaka och ska äntligen lägga upp covern så ni får höra. Om jag mår bättre ikväll så ska jag på café grupps kvällen på ungdomenshus. Men vi får se.. Nu ska jag ägna mig åt mina boys så vi ses! 

 

Ombre eller dip dye

Kategori: Tips

Ber om ursäkt

Kategori: Allmänt

Jag vill bara börja med att be er alla om ursäkt för att jag har bloggat så otroligt dåligt den här veckan. Alla inlägg har varit så tråkiga. Måste ta med mig kameran och fota mer så ni kan se. Berätta gärna vad ni vill läsa mer om här i bloggen så har jag något att gå på!
Jag ska absolut lägga upp covern ikväll eller imorgon när jag vaknat för idag är det en riktigt jobbig dag. Jag är trött som bara den.

Snart dags att dra sig mot skolan

Kategori: Allmänt

Hello!
Jag har precis kollat klart på ett riktigt bra avsnitt av The vampire diaries. Fyfan vilken bra start på denna Fredag. Min buss går inte förrän om 40 minuter så jag sätter mig och ser på The Big Bang Theory. Idag ska jag lägga upp en cover från ensamble lektionen så ni får höra. Roligt va? Nej nu ska jag fixa klart mig och sluta babbla strunt. Vi hörs senare!

Godmorgon världen

Kategori: Allmänt

Godnatt alla fina läsare

Kategori: Allmänt

i don't listen to bullshit

Kategori: Allmänt

 

Ensamble

Kategori: Musik

Nu har vi kommit igenom våran låt på ensamblen. Woop woop!
Som titeln lyderså är det låten Stop med Sam Brown. Grym sångerska!
Riktigt böjd med låten är jag också. Blir inget gym idag så jag tar och åker hem, lagar mat och pluggar lite grann hade jag tänkt. Och självklart blogga! Opps, dags att sjunga ses ikväll!

Godmorgon världen

Kategori: Allmänt

Ja här försover vi oss som vanligt. Trött är jag, som bara den! Jag ska snart åka mot skolan men först måste jag packa väskan kliva upp ur sängen. Det är så kallt hos mig under vintrarna! Ush, fy, blä.. Ska väl gå upp nu. Vi ses senare!

So damn true

Kategori: Dikter

Dags för pretty little liars

Kategori: Allmänt

 
Hallå i stugan! 
Kom nyss hem från bibblan i Tumba Centrum. Man var ju tvungen att låna en bok till engelskan dårå. Det fick bli Eclipse av Stephanie Meyer. Har läst alla på svenska så nu får jag äntligen chansen att läsa den på engelska! 
Idag har det varit en lugn dag i skolan så lugn att jag nästan somnade på musik produktionen hehe.. 
Lätt avklarat, imorgon ska jag till gymmet yippie. Tänkte slänga upp en cover på någon låt men så blir det ej. Ska nog fixa lite med det imorgon på lunchen om jag hinner. Annars får det ta och bli på Fredag. Det låter väl bra?
Nu ska jag sätta mig och mysa vid PLL. Hann ju inte se det imorse då jag mådde så dåligt. Well well, nu kör vi!

nemen hallå där

Kategori: Allmänt

Hur har eran dag börjat? Min började inte så bra. Kände mig hängig imorse så tog en buss senare än jag borde men kom i alla fall till skolan. Nu har jag lunchrast och sjunger lite med sångfåglarna i min klass. Om en halvtimme börjar nästa lektion och på listan står estetisk kommunikation. Yippie.. 
Idag blir det nog inget gymmande så hela kvällen är till för bloggande och serie tittande! Bra va
 

Lärorika

Kategori: Dikter

Lycklig tjej

Kategori: Allmänt

Gambia den 19 Februari 2013 med min vackra mor! Jag kan inte säga något mer än att hon är den bästa som finns på hela jordklotet. I ❤ U mummy!

mitt hemland, min dröm

Kategori: Allmänt

 
"Snart tar planet mig dit palmerna bor"

Tattooinspiration

Kategori: Allmänt

stop carring about what other people think, just..

Kategori: Allmänt

Mysiga kvällar

Kategori: Allmänt

Den här dagen avslutas med filmen "The Notebook". En film som alla säger är jätte bra men jag har dock aldrig aldrig sett den förut. Det blir inget mer bloggande för ikväll så vi ses igen imorgon!

I've never been happier to see you smile

Kategori: Dikter

Fika med fina vänner

Kategori: Allmänt

Kort lång, lång kort

Kategori: Allmänt

Hallå där! 
Har inte kunnat blogga idag då jag fick reda på att jag inte hade några lektioner, försov mig, gick upp, sminkade mig, och åkte till Tumba för att möta upp mina vänner Sherin och Johanna. Vi satte oss på ett café och drack chai och pratade en massa. Direkt därifrån tog jag bussen till gymmet så det blev en lång dag. Jag har nyss kommit ut ur duschen och så. Nu hade jag tänkt sätta mig och se en film eller mina serier som äntligen kommit ut! 
 The Vampire Diaries och Beauty and the beast kommer dessutom ut nu i veckan. So exited
 

Nu kör vi skola, gym, sängen

Kategori: Allmänt

gårdagens beställning

Kategori: Allmänt

 
My heart skipps a little bit everytime I see this shoes. I'm freaking in love.. 
Vill ni beställa ett par? Kanske flera? Skorna kostade 149:- styck. Vilket kapp va? Dom i silver hittar ni här och de röda här.

Jobbigt pass

Kategori: Träning och tips

Jag har aldrig varit så trött under träningen som idag. Men det gick helt okej.. Min mamma kallar mig för tränoman haha lite roligt då jag hatat träning förr. Men nu är jag nöjd. Fick med lite på bild idag då det inte var en kotte som tränade. Gud så härligt. Nu ligger jag i ett avkopplande bad med skum. Underbart!

Kötta på gymmet

Kategori: Allmänt

Nu var det dags att gymma. Härligt med morgon träning och frisk luft. Ska smuggla med mig systemkameran och visa er bilder. Hörs senare!

natti natti

Kategori: Allmänt

Träningspass

Kategori: Allmänt

 
Imorgon bitti var det dags igen. Ett tidigt träningspass med min kusin. Runt 09.30 ska vi vara på gymmet. 
Jag känner mig starkare nu och konditionen är på väg uppåt. 
Om det är något som jag ska fortsätta med så är det verkligen träningen. I går var jag dessutom på gymmet efter skolan och då måste jag säga er att det var ett riktigt svettigt träningspass. När jag fått mina pengar hade jag dessutom tänkt köpa mig lite proteinpulver och kanske lite barer om jag inte gör egna. 
Skriv gärna i kommentarfältet om eran träning om ni nu tränar. Föredrar ni morgon eller kvälls träning? Själv är jag en morgon människa när det gäller träning. 

Sovtuta

Kategori: Allmänt

Jag somnade om på soffan runt tre tiden, dum som jag är. Nu har jag legat i ungefär en timme i sängen och kollat på filmen "The beauty & briefcase". En riktigt bra film av Hilary Duff!
Men till saken, idag är en väldigt lugn dag och jag hoppas att ni får det lika bra som jag. Då jag har beställt två par glitterklackar!

godmorgon

Kategori: Allmänt

 
 
 
 

Hellströms

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag på tåget på väg in till Södra. Blir en utgång med tjejerna och deras vänner! Har inte varit ute så mycket sen jag fyllde arton och nu fokuserat jag mest på träningen så. Men jag kanske slänger upp en bild därifrån annars så hörs vi imorgon!

Never let a woman fall for no reason

Kategori: Allmänt

they don't really care about us

Kategori: Allmänt

That's my bestfriend

Kategori: Dikter

Dags för skolan

Kategori: Allmänt

mina fina vänner

Kategori: Allmänt

 
Ville bara att ni ska veta en sak. Ni är dem finaste människorna jag vet på denna jord. Tack för att ni finns! 

nytt i garderoben

Kategori: Allmänt

Blev en liten minishopping med mamma idag i Hallunda. Dessutom så köpte min moster en parfym från Christina Agulera till mig, den får ni bild på en annan dag för den är fortfarande paketerad. Jag sitter just nu i vardagsrummet och ser på "Once upon a time" med min mor. Glädjen som uppstod när det började igen är så svår att beskriva. Överlycklig blev jag i alla fall. 
 

Fix av shorts

Kategori: Allmänt

 
Köpte mig ett par hörmidjade jeansshorts under mellandagsrean. Dom gick på 99kr på Cubus. Vilket kapp! 
Så nu har jag i tre dagar suttit med nitar och pusslat ihop ett halvt kors på ena bakfikan. Snart är hela klar och ja, det är sjukt jobbigt då byxorna är gjorda av ett hårt material. Återkommer med bilder när dem är färdiga.

My life would suck without you

Kategori: Dikter

Försovit mig

Kategori: Allmänt

Nu blev jag sen till skolan, missade min läkartid och allt. Jaja åker till lunchen så är allt lugnt! Jag är sjukt trött idag. Trött, irriterad, nervös. I have no idea. FML..

Hello folks

Kategori: Allmänt

Ja nu ska jag dra mig mot sängen. Har varit en lugn kväll med bad och film tittande. Mycket te och mys under täcket. Den kör vi nog på imorgon igen, EFTER gymmet!

where i sleep

Kategori: Allmänt

 

Avslappnande kväll

Kategori: Allmänt

 
Ikväll ska i alla fall jag ligga i min säng kolla på någon serie då jag redan sett Pretty Little Liars. Så ikväll blir det mys med en kopp te och kanske lite glass. Kryper mig ner under täcket så här efter gymmet och laddar in för ännu en skoldag. Imorgon ska jag också till gymmet och om jag hinner dessutom sitta på rasten och spela in en cover. Min första dag har varit riktigt bra, hoppas eran också var det. Hörs senare! 

Teater dags

Kategori: Allmänt

hippi pictures

Kategori: Allmänt

 
 
While you choose your destiny, you can begin to live it.

tattoo inspiration

Kategori: Allmänt

my dream is to buy a dreamcatcher

Kategori: Tips

 
Alltid harjust jag velat ha en drömfångare, dem är så vackra. Och förhoppningsvis så kan dem fånga in mina dåliga drömmar. Funderar på att tatuera in en stor tatuering som ska innehålla en drömfångare och en text .
Är det någon som kan komma med förslag på bra texter? 
Tänkte visa upp lite tatueringsförslag senare mot kvällen. Denna bild är lånad härifrån.

the way it supposed to be

Kategori: Dikter

någon är uppe tidigt idag

Kategori: Allmänt

Fyfan.. Vaknade kl sju och kunde absolut inte somna om. Jag är så trött fortfarande och förstår inte varför då jag somnade ungefär två igår. Kanske tar en sväng förbi gymmet i eftermiddag annars ska jag bara ta hand om mig själv idag. Färgade håret igår kväll så det blir kanske lite foton som jag kan visa upp här i bloggen sedan. Idag är det sista dagen på lovet dessutom så imorgon ska jag upp antingen upp kl sex eller sju. Ush så jobbigt.. 
Vilket som så skriver jag mer lite senare, nu ska jag göra mig lite havregrynsgröt. 
 

Kolla in min instagram vetja

Kategori: Tips

"kolla in bloggen"

Kategori: Länk

Här har vi dagens "kolla in bloggen". Denna brud går i min klass och ja hennes blogg säger allt. Hon bloggar bra och sätter dessutom ut riktigt snygga bilder så kollakollakolla!
 
 
(tryck på bilden för att komma till bloggen)

no words for the love i feel about you

Kategori: Allmänt

i änglarnas värld existerar vi

Kategori: Dikter

färga håret, japp det behövs

Kategori: Allmänt

Ja som rubriken säger så måste jag verklign färga håret. Så nu är det dags. 
Sedan väntar sängen så vi hörs imorgon! 
 

vad tror ni att jag ska göra ikväll?

Kategori: Allmänt

 
?

like kort fattat

Kategori: Allmänt

Tänkte ta mig en stund och berätta hur det kommer att se ut här på bloggen nu lite framåt.
Jag kommer att lägga upp fler musikvideos när jag sjunger. Det enda problemet är att jag inte själv har ett piano så det kommer att bli inspelningar i skolan vid pianot mm. Dessutom kommer jag att lägga upp bilder så ni får se lite hur min dag har sett ut, ska försöka fixa med dagens outfit också, mer sminktips och nageltips. Och absolut mer träning och kost tips! 
 
 
 För er som ännu inte hört dessa! Enjoy.. 

love apple

Kategori: Musik

seg dag

Kategori: Allmänt

 
Ja mina vänner, idag är det en riktigt seg dag. 
Jag är trött och sjuk, jippie! Trots allt var det tänkt att jag skulle på bio men så verkar det inte bli nu. Alla sover för det blev en lång natt uppe. Imorgon ska jag till gymmet om jag hinner och efter in till stan för lite shopping. Då när jag väl är hemma ska jag ta kort på allt nytt som jag köpt så ni får se allt från hela lovets shopping. hoppas att ni haft en bra dag och får en bra fortsättning så ses vi kanske senare beroende på hur jag mår!
 
 

jag typ bara längtar

Kategori: Allmänt

nytt i garderoben

Kategori: Nytt

strul bakom spakarna

Kategori: Allmänt

Hallå där!
Har inte blivit något bloggande under hela förmiddagen då det ite fungerat att logga in på bloggen. Frustrerande!
Vad har ni haft för er denna morgon då? Jag har gymmat som vanligt. Och funderar på att dra dit imorgon med. Nu när jag ändå vet att jag inte börjar förrän på Onsdag så ska jag gymma både Måndag och Tisdag också. Känns bra att jag äntligen kommit igång med mitt liv på rätt sätt. 
Om drygt 2 timmar ska jag ner mot stationen och möta Sherin innan mina nästa äventyr så nu ska jag ta och fixa mig lite granna. Puss på er så länge! 
 
 
 

en närmre titt på min nyårssminkning

Kategori: Smink

mitt nyår i bilder

Kategori: Allmänt

närmre bild på mina naglar

Kategori: Naglar

 
Så vad tycker ni? Har jag lyckats? 

pretty little liars

Kategori: Träning och tips

 
 
Några sneek peaks för er som inte har sett Pretty Little Liars. Det är typ ett måste!
Underbar serie. U can't do more than love the caracters!

Ungdomenshus

Kategori: Allmänt

Här sitter jag på Ungdomenshus.
Känns som om jag absolut inte har något liv men skönt är det att vara inne i värmen. Fick reda för ett tag sedan att jag börjar på Onsdag. Lättnad! Mer tid för tidiga gymtider!
Blev ett kort inlägg men skriver ikväll eller imorgon,

Mobilblogg

Kategori: Allmänt

Just nu står jag och väntar på bussen som ska ta mig mot Tumba. Jag ska åka till Huddinge och möta min barndomsvän Lina. Tänkte är väl bäst nu när jag börjar skolan på Måndag!
Så jag hoppas på en trevlig kväll, vad gör ni?

fix a heart

Kategori: Musik

mu
 
Man kan ju inte göra annat än att älska denna kvinna. Hennes röst ger mig rysningar o herre gud hon är så sjukt vacker! Denna låt ska jag defenetivt göra en cover på..

Godmorgon

Kategori: Allmänt

 

Dålig kvalité men men myskväll

Kategori:

I'm the one who lives for music

Kategori: Musik

New nails

Kategori: Nytt

 
Denna gång blev det en vit tipp så att det nästan liknar akryl. 3:de gången gillt och är riktigt nöjd
*HappyfaceVad tycker ni? Har jag lyckats?
 

Dagens frukost

Kategori:

En mumsig havregrynsgröt. Så här gör du!

  • Koka 4 1/2 dl vatten 
  • 2 dl havregryn
  • 1 krd salt
Du märker när den är färdig efter ungefär 3 minuter på svagare värme.
 
När du är klar så lägger du upp det i en djuptalltik och häller i 3 dl vanilj & banan yogurt och en dl frusna bär. 
Nu är ni klara med min lyxfrukost!

No one puts baby in a corner

Kategori: Dikter

Nu har vi allt tagit farväl

Kategori: Dikter

Middag

Kategori:

Hallå där!

Kategori:

Förlåt mig, men jag somnade efter gymmet. Jag ska sova tidigt ikväll då jag har rejäl huvudvärk.. Imorgon ska jag dessutom upp tidigt för att ännu en gång dra mig till gymmet. Härligt!
Imorgon kväll så ska jag dessutom på bio med min fina vän Ida. Vi vet ännu inte vilken film det blir, men det avslöjar jag direkt när jag vet.
Vi hörs senare!

Träning

Kategori: Träning och tips

Har nyss ätit lunch med min kusin och nu sitter jag på bussen på väg hemåt. Idag har jag tränat ben, armar och rumpa. Imorgon kan jag glatt säga att jag förväntar mig en fet träningsvärk! Stolt är jag som börjat beatbeta mitt mer hälsosamma liv. Bloggar när jag väl är hemma!

På väg mot gymmet

Kategori: Dikter

Gud vilken härlig morgon!
Jag sitter på bussen på väg mot Hallunda för att möta upp min kusin och gymma. Fyfan va skönt det känns!
Blir kanske ett inlägg efter träningen, ses då!

Underbart bad

Kategori:

Så nu har jag tagit mitt första bad för år 2013. Är så skönt att få skrubba bort 2012 om jag får säga det själv. Det blev middag och julklappsutdelning hos min mors bästavän. Så min dag blev bra idag. En prima start. Imorgon bitti ska jag till gymmet men min kusin och löka bort allt fett från kroppen. Efteråt blir det en girotallrik/sallad till lunch.

nyårssminkningen 2012

Kategori: Allmänt

några av nyårslåtarna 2012-2013

Kategori: Musik

 
 

1 januari 2013

Kategori: Allmänt

Nytt år, nya tag, nya bekymmer, nya löften.  För detta år så har jag bara ett nyårslöfte!
- Jag ska gymma sönder mig själv. Underbart! 
Jag hade ett rätt så bra nyår, var med fina vänner, drack champis utan alkohol för jag var bakis som fan igår. Illa att vara bakis på nyår, men vafan. Vem bryr sig? 
Nu under året 2013 så har jag verkligen lovat mig själv att ta väl hand om bloggen och då menar jag att blogga bra som bara den! Dessutom så kommer min header att komma upp i mitten av Januari om jag minns rätt. Bra va? Idag så ska jag typ på julklapps utdelning, eller äta middag med en vän som jag lovat. Vi hörs senare med bilder!